proimiparemvasi
Πρώιμη Παρέμβαση

Τι είναι η Πρώιμη Παρέμβαση;
Η πρώιμη παρέμβαση αφορά την αξιολόγηση και υποστήριξη παιδιών από τη βρεφική έως την προσχολική ηλικία (0–6 ετών) που παρουσιάζουν αναπτυξιακές καθυστερήσεις, διαταραχές ή βρίσκονται σε κίνδυνο εμφάνισης αυτών. Στόχος είναι η ενίσχυση όλων των τομέων της ανάπτυξης (γνωστικός, κινητικός, γλωσσικός, συναισθηματικός και κοινωνικός), σε μια περίοδο όπου ο εγκέφαλος είναι ιδιαίτερα δεκτικός σε ερεθίσματα και η παρέμβαση έχει τη μέγιστη δυναμική.

Στόχοι της Πρώιμης Παρέμβασης
· Υποστήριξη της ανάπτυξης βασικών δεξιοτήτων (ομιλία, κίνηση, παιχνίδι, επικοινωνία). · Ενίσχυση της ανεξαρτησίας και της λειτουργικότητας του παιδιού. · Ενίσχυση της σχέσης γονέα-παιδιού και καθοδήγηση της οικογένειας. · Πρόληψη ή μείωση της βαρύτητας πιθανών δυσκολιών στο μέλλον. · Ολιστική προσέγγιση με τη συνεργασία όλων των θεραπευτικών ειδικοτήτων.

Ποια παιδιά ωφελούνται από πρώιμη παρέμβαση;
Η πρώιμη παρέμβαση είναι κατάλληλη για παιδιά που: · Παρουσιάζουν καθυστέρηση στην ανάπτυξη λόγου, κίνησης ή παιχνιδιού. · Ανήκουν σε ομάδες υψηλού κινδύνου (π.χ. πρόωρα νεογνά, ιστορικό επιπλοκών). · Έχουν διαγνωστεί με ΔΑΦ (Διαταραχή Αυτιστικού Φάσματος), νοητική υστέρηση ή άλλες αναπτυξιακές διαταραχές. · Παρουσιάζουν δυσκολίες στην κοινωνική αλληλεπίδραση ή επικοινωνία. · Δείχνουν αδυναμία να ανταποκριθούν στις απαιτήσεις του νηπιαγωγείου. · Έχουν ασαφή συμπτώματα που προκαλούν ανησυχία στους γονείς ή στον παιδίατρο.

Στο Therapy’s Nest,
εφαρμόζουμε εξατομικευμένα προγράμματα πρώιμης παρέμβασης, που περιλαμβάνουν λογοθεραπεία, εργοθεραπεία, ψυχολογική υποστήριξη και συμβουλευτική γονέων. Η παρέμβαση σχεδιάζεται με βάση τις δυνατότητες του κάθε παιδιού και πάντα σε στενή συνεργασία με την οικογένεια. Η πρώιμη παρέμβαση σημαίνει ακριβώς αυτό: να βρεθούν οι τρόποι, οι τεχνικές και οι συνθήκες, οι οποίες θα βοηθήσουν ένα παιδί με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες ή αναπηρία να αναπτύξει στο μέγιστο τις ικανότητές του και να είναι από μικρή ηλικία λειτουργικό μέσα στην οικογένεια με στόχο τη λειτουργικότητα στο σχολείο και τα υπόλοιπα περιβάλλοντα.